Aşırı Sağ İsveç Hristiyan Birliği: “Kutsal Kitap Yakmak Barbarcadır”

İsveç Hristiyan Birliği, Danimarkalı aşırı sağcı Sıkı Yön Partisi (Stram Kurs) üyelerinin İsveç'te Kur'an-ı Kerim'i yakma provokasyonlarını kınadı.

eyilmaz 14 Eylül 2020

Danimarkalı aşırı sağcı Sıkı Yön Partisi (Stram Kurs) üyelerinin, İsveç‘in başkenti Stockholm ve Malmö kentinde izinsiz düzenlediği eylemde Kur’an-ı Kerim yakmalarına yönelik tepkiler sürüyor.

İsveç Protestan Kilisesi Başpiskoposu Antje Jackele’nin de aralarında bulunduğu ülkenin önde gelen 10 Hristiyan din adamı, Kur’an yakma provokasyonu karşıtı bir bildiri yayımladı. Bildiride, Danimarkalı ırkçı grubun barbarca Kur’an’a saldırdığı belirtilerek, “Müslümanlara olan güçlü sempatimizi bir kez daha ifade ediyoruz.” ifadesini kullanıldı.

“Kutsal Kitap Yakmak Barbarca Bir Harekettir”

Kutsal kitaba yapılan saygısızlığın kınandığı bildiride, şu değerlendirme yapıldı: “Kutsal kitap yakmak barbarca bir harekettir. İnsanların inançlarına kasıtlı yapılan saygısızlığı şiddetle kınıyoruz. Hassasiyet gözetilerek insanların hakları etrafında toparlanarak ortak entegrasyon çalışmasına konsantre olmak gerekirken bu tür saldırılar kutuplaşmaları artırıyor. Ülkemizde yaşayan Müslümanlara güçlü sempatimizi bir kez daha ifade ediyoruz.”

Kur’an-ı Kerim Yakma Provokasyonu

Danimarka’dan İsveç’in Malmö kentine gelen Stram Kurs lideri Rasmus Paludan‘ın yandaşları, geçen ay polisin izin vermemesine rağmen Kur’an-ı Kerim yakmıştı. Geçen hafta da Paludan’ın yandaşları Türklerin ve Müslümanların kalabalık yaşadığı İsveç‘in başkenti Stockholm’ün Rinkeby Mahallesi’nde gizlice Kur’an-ı Kerim yakarak sosyal medyada paylaşmıştı.

İki yıl boyunca İsveç‘e giriş yasağı getirilen Paludan, iki hafta önce İsveç‘te Kur’an-ı Kerim yakma eylemlerine devam etmek için bu ülkenin vatandaşlığına başvuruda bulunmuştu. (AA)

 

HABER BÜLTENİ

Perspektif’in içeriklerinden haberdar olmak için kayıt olun

Hakkımızda

Avrupa’ya işçi göçü yarım asrı ardında bırakırken Müslümanlar da bulundukları ülkelerde kalıcı hâle geldiler. Bu durum “vatan”, “aidiyet”, “İslam” ve “Avrupa” gibi birçok kavramın çift taraflı olarak sorgulanmasına neden oldu. Avrupa’da yerleşik bir Müslüman cemaatin oluşması, hem yerleşik kültür ve siyasi düzen için, hem de Müslümanlar için yeni sorulara da kapı araladı.

YAZININ DEVAMI
Gizlilik Sözleşmesi | Şartlar & Koşullar