ALMANYA Alman İçişleri Bakanlığından DİTİB Açıklaması

Almanya İçişleri Bakanlığı Sözcüsü Petermann, "DİTİB elbette kendi yönetimini seçebildiği bağımsız bir dernektir. Bunu kabul ediyoruz." dedi.

admin 16 Ocak 2019

Almanya İçişleri Bakanlığı Sözcüsü Eleonore Petermann yaptığı açıklamada, Diyanet İşleri Türk İslam Birliğinin (DİTİB) kendi yönetimini seçen bağımsız bir dernek olduğunu belirterek, “Bunu kabul ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

İçişleri Bakanlığı Sözcüsü Petermann, Berlin’de düzenlenen basın toplantısında, DİTİB‘in yeni yönetimini seçmesine ilişkin bir soruya yanıt verdi. DİTİB’in Almanya’da, Müslümanlar için çok önemli dini ve sosyal hizmet veren 900 camisinin bulunduğunu ve bu dernekle görüşme kanallarını açık tutmak istediklerini belirten Petermann, “DİTİB elbette kendi yönetimini seçebilen bağımsız bir dernektir. Bunu kabul ediyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.

“Eleştirisel Diyaloğu Korumak İstiyoruz”

İçişleri Bakanı Horst Seehofer’in DİTİB’in hem mali hem de yapısal bağımsızlığının önemli olduğunu Almanya İslam Konferansı kapsamında söylediğini anımsatan Petermann, “Eleştirisel diyaloğu korumak istiyoruz.” diye konuştu.

Almanya’da bir süre önce DİTİB‘e ait 900 cami ve özellikle Köln genel merkezindeki faaliyetlerinin izlemeye alınıp alınmamasının teşkilatın gündeminde olduğu iddia edilmişti. Teşkilatın eyalet yapılanmalarındaki tartışmalarda bu konuda çekimser bir tutum olduğu kaydedilmişti. Aralık ayında ise Welt am Sonntag gazetesinin güvenlik kaynaklarına dayandırdığı haberinde, teşkilatın mevcut durumda DİTİB’i izlemenin uygun olmadığı kararını verdiği ifade edilmişti.(AA,P)

admin

Phasellus eu varius felis. Quisque quis aliquet metus. Vestibulum odio augue, viverra at ligula vel, placerat aliquam erat. Integer maximus facilisis tellus non facilisis. Maecenas ac odio nisi. Etiam lobortis lobortis metus quis feugiat.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

HABER BÜLTENİ

Perspektif’in içeriklerinden haberdar olmak için kayıt olun

Hakkımızda

Avrupa’ya işçi göçü yarım asrı ardında bırakırken Müslümanlar da bulundukları ülkelerde kalıcı hâle geldiler. Bu durum “vatan”, “aidiyet”, “İslam” ve “Avrupa” gibi birçok kavramın çift taraflı olarak sorgulanmasına neden oldu. Avrupa’da yerleşik bir Müslüman cemaatin oluşması, hem yerleşik kültür ve siyasi düzen için, hem de Müslümanlar için yeni sorulara da kapı araladı.

YAZININ DEVAMI
Gizlilik Sözleşmesi | Şartlar & Koşullar